Mico Botnia on 75 asiantuntijan palveluyhtiö, joka tarjoaa julkishallinnon organisaatioille talous-, palkka- sekä tulkki- ja käännöspalveluita.
Kun Mico halusi parantaa laatua, prosessien seurantaa sekä vähentää riskejä, he valitsivat palvelunhallintatyökalukseen Matrix42 Professionalin (ent. Efecte).
Mico halusi myös, että järjestelmä tukee heidän prosessejaan optimaalisesti ja valitsi kumppanikseen Tribonen.
”Työkalu toi heti haettuja etuja: palvelumme laatu parani verrattuna yhteissähköpostilaatikoihin ja kokonaisuuden hallinta oli helpompaa”, kertoo IT- arkkitehti Joona Alhainen, joka toimii Matrix42:n pääkäyttäjänä ja järjestelmäomistajana Micolla.

Yhdessä Tribonen kanssa ratkaisua on kehitetty ja laajennettu iteratiivisesti ja nyt käytössä on työkalu, joka istuu täysin Micon tarpeisiin. ”Voimme seurata ja kehittää toimintaamme tietoon perustuen ja siten parantaa palvelumme laatua asiakkaillemme. Riskitkin ovat järjestelmän myötä vähentyneet”, Joona sanoo.
”Järjestelmä tukee myös esihenkilöiden työtä ja asiantuntijoidemme työkuormaa on nyt helpompi seurata”, iloitsee ICT-päällikkö Riku Pasanen.
Yhteistyöstä Tribonen kanssa Joona sanoo: ”Tribonen asiantuntijat ehdottavat osaamisensa pohjalta ratkaisuja havaitsemiimme haasteisiin. Halutuista muutoksista on helppo keskustella ja yhteistyö sujuu todella hyvin.”
Micon asiantuntijat varmistavat omille asiakkailleen sujuvan palvelun. Samoin Tribone on varmistanut yhdessä Matrix42:n kanssa Micon asiantuntijoille sujuvan palvelunhallintatyökalun ja -prosessin.